Technische ondersteuning  
 

 

Problemen met downloaden van software vanaf de Visiria-site

Vraag:
Wanneer ik een programma wil installeren krijg ik steeds de volgende foutmelding: "The setup files are corrupted. Please obtain a new copy of the program.". Ik heb het programma meerdere keren opnieuw gedownload, ook van verschillende alternatieve download locaties, maar de foutmelding blijft maar terugkomen. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Antwoord 1:
Wanneer u de foutmelding krijgt dat bestanden corrupt zijn, dan is de oorzaak daarvan meestal dat de verbinding met de server tijdens het downloaden is verbroken, terwijl de browser denkt dat het bestand volledig gedownload is (omdat er geen nieuwe data meer binnenkomt). Indien het bestand daarna nogmaals wordt gedownload, herkent de browser de bestandsnaam en ziet hij dat hij datzelfde bestand al heeft gedownload en dat het nog in de cache staat en neemt de corrupte versie. Daardoor blijft de foutmelding terugkomen, zelfs al kiest u voor een alternatieve download locatie.
Om het probleem op te lossen moet u de cache van uw browser legen (oftewel wissen) en dan opnieuw het bestand proberen te downloaden. Dan zal de browser het bestand daadwerkelijk opnieuw van internet (moeten) downloaden in plaats van uit de cache op de harde schijf.

Om de cache van de browser Internet Explorer te legen klikt u in het menu Extra (bovenaan het scherm) op de optie Internet-opties... Vervolgens klikt u op Bestanden verwijderen... (middenin het venster) en ten slotte twee keer op OK.

Om de cache van de browser Mozilla Firefox te legen klikt u in het menu Extra (bovenaan het scherm) op de optie Opties... Vervolgens klikt u op Privacy en daarna bij Buffer op de knop Wissen en ten slotte op OK.
Hoewel het niet nodig is bij alle browsers kan het geen kwaad om de browser opnieuw te starten na het legen van de cache.

Antwoord 2:
Het kan zijn dat u een programma probeert te downloaden vanaf een computer in een netwerk. Uw netwerk wordt wellicht beheerd door een systeembeheerder. De instellingen die de systeembeheerder bepaalt, kunnen van invloed zijn op het downloaden van programma's. Vraag uw systeembeheerder of het zonder problemen mogelijk is om programma's van het Internet te downloaden.

Indien de bovenstaande antwoorden niet afdoende zijn, stuurt u dan even een e-mail naar Visiria. Dan zoeken we samen naar een andere oplossing.

 

 

home